Fire filmer

Monster In Law (/ Svigermonster): Etter å ha lett etter Mr. Perfekt i årevis finner Charlotte endelig mannen i sitt liv. Kevin (Michael Vartan) er en drøm, men Charlotte oppdager snart at hans mor – hennes blivende svigermor, er litt av et mareritt. For svigermor Viola er nylig oppsagt fra jobben som et av landets mest profilerte nyhetsankere, og er nå like redd for å miste sin sønn som hun en gang var for å miste jobben. Viola bestemmer seg for å skremme Kevins nye flamme, og taktikken er enkel. Hun tar sin nye jobb seriøst, det er en slitsom jobb, men noen må gjøre den. Viola bestemmer seg for å bli et ekte svigermonster. 

Min mening: For meg er dette en slik irriterende, men morsom film å se på. Det er en karakter som irriterer meg så mye at jeg får lyst til å hoppe inn i skjermen å gi henne en knyttneve i trynet. Haha. Filmen syns jeg var helt grei. Irriterende, men morsom. Terningkast 4.


Paranormal Activity: Et ungt par mistenker at deres hus er hjemsøkt av noe ukjent og farlig. For å skaffe bevis innstallerer de et overvåkningskamera som skal registrere alt som skjer når de sover. 

Min mening: Mange sier at denne filmen er veldig skremmende. Jeg leste til og med et sted at den har blitt omtalt som årets mest skremmende film når den kom ut. Det skal nok litt mere til for å skremme meg. Grunnen til at jeg har gitt filmen terningkast 3 er fordi jeg hater, og jeg understreker hater når jeg som seer ser på filmen som den er “amatørfilmet”. Altså i filmen har de kjøpt sitt eget filmkamera, og jeg som seer får se plottet gjennom at karakterene filmer det. Det kommer sikkert til smak og behag, men jeg syns det bare er irriterende å se på. Terningkast 3.
 

The Help (/ Barnepiken): Fra deres utrolige allianse oppstår et bemerkelsesverdig kvinnelig fellesskap som gir dem mot til å overskride linjene som definerer dem, og erkjennelsen av at noen ganger er de linjene laget for å bli krysset, selv om det betyr å bringe alle i byen ansikt til ansikt med tidens forandringer.  Dypt rørende og intens, men også full av humor og håp, er “The Help/ Barnepiken” en tidløs og universell historie om evnen til å skape forandring. 

Min mening: Jeg husker så vidt at vi hadde om dette temaet på skolen noen år tilbake. Jeg lærer så lite av å lese en bok at det er håpløst. Det er fordi jeg hater å lese alle slags bøker. Når jeg så denne filmen, så gjorde dette stort inntrykk på meg! Jeg må personlig si at jeg hadde ingen anelse om at slike hushjelper hadde det så ille i Mississippi på 60-tallet. Det er helt utrolig at de til og med måtte ha sin egen do. Jeg syns det var en veldig bra film, og skriveprosjektet som ble satt i gang var helt fantastisk! Terningkast 5/ 4


Quarantine 2 Terminal: Tidlig en kveld ble en merkelig sykdom sluppet løs i en nedslitt leiegård i Los Angeles… og ingen kom seg levende ut. Noe slapp allikevel unna. Nå, ombord på Flight 318, begynner de første symptomene å vise seg. Mens infeksjonen begynner å feste seg, forvandles plutselig uskyldige passasjerer til skremmende og blodtørstige mordere. Tvunget til å lande på en isolert terminal og omringet av bevæpnede agenter fra myndighetene, blir passasjerene og besetningen mer og mer desperate. Det eneste spørsmålet nå, er hvor langt de vil gå for å overleve.

Min mening: Jeg syns slike virus-filmer virkelig er spennende! Jeg likte filmen passe godt. Flyvertinnene får oppleve sitt livs værste mareritt her, og kanskje jeg skal revurdere tanken om å bli flyvertinne nå etter denne filmen? Neida, det kommer jeg ikke til å gjøre! Noe jeg likte veldig med filmen er at de får oss til å bli glad i en karakter, men er denne karakteren så snill som han blir fremstilt? Terningkast 4.
 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg