safety first

Denne blessingen av huset var jo større enn jeg hadde forventet. Er det velsignelse av et hus vet ALLE det. Velsignelse av hus = masse mat. Hørte at for denne velsignelsen var det kjøpt inn mat og drikke for 50 000 Peso! Det var mange viktige personer der i dag, blant annet: borgemesteren, politimester, millionærer, billionærer(!), Sir Alex (viktig person som eier nesten hele Samal øya), ordfører og masse andre folk. På grunn av alt dette her må man ha vakter og bevæpnet politi alltid i nærheten. Virkelig, folk er helt crazy her! 

Her har vi portvakten vår. Som sagt, er det velsignelse av et hus, vet ALLE det. Folk drar gjerne 3 timer for å tigge etter mat. Det at folk forsøker å bryte seg inn i gården og klatre over gjerde er noe man må forvente. Utenfor porten sto det en hel gjeng med ukjente mennesker som forventet og få mat av oss.

Det er ingen enkel sak å se på alle disse menneskene. Derfor begynte vi å sleppe inn litt og litt, men de måtte være nede. De fikk også litt mat og drikke.

Ellers til en helt ny sak: Søskenbarnet mitt Rosita (6 år) fant noen kattunger som hadde blitt forlatt av moren. Hadde hun ikke funnet dem hadde de antagelig vært døde. Når Rosita er i nærheten har de det helt supert. Jeg elsker dyr, jeg elsker katter! Jeg bare måtte kose med dem hele tiden og bære dem rundt. Her i Filippinene har de så lite respekt for dyr. Det at de tråkker på kattene, dytter dem, sparker de bort med foten eller koster dem bort som jeg har sett -nei det gjør ikke noe. DA EKSPLODERER JEG. Når jeg ser noe slikt eksploderer temperamentet mitt, og jeg skal love dere at de behandler dyra fint når jeg er i nærheten.

Den lille søte svarte tussen her har/ hadde problemer med øynene. Verk blant annet. Heldigvis (takke være Rosita) har de nå skaffet både øyedråper og salve som skal påføres. Åh, jeg er så stolt av henne. Hun er bare 6 år! Som alle vennene mine vet, så hater jeg barn, jepp. Alltid gjort det, og kommer ikke overens med barn. Nei. MEN, jeg liker virkelig Rosita. Hun er virkelig en solstråle.

Aww! Når jeg går rundt med dem så sovner de. Savner virkelig lille pus i Norge nå. Han er sikkert ikke så liten når jeg kommer tilbake..

Rosita ♥

5 kommentarer
    1. Jeg elsker også dyr, og spesielt hester <3 Synes det var kjempebra gjort av henne og ta vare på kattungene 🙂 Kunne ønske flere mennesker var snill med dyrene, respektere dem ...

    2. Søskenbarnet mitt er fillipinsk (?) Iallefall jeg skal kanskje være med henne ned der hun bor en gang.. Jeg spurte henne om hun hadde opplevd noe skummelt, eller rart. Da fortalte hun meg att hun hadde badet når det var flo.. så hadde det komt en hai og prøvd å ”spise” eller hva jeg skal kalle det, ett badedyr hun hadde med seg.. Hun fortalte meg att jeg aldri måtte bade når det var flo.. Dette var veldig Random men sant, Kos deg videre Caro!

    3. Da jeg var i Filippinene så fant jeg et helt kattunge-kull som noen hadde kastet inn i en murvegg.. Kattungene var så smasja inn i veggen at de hang fast.. Gud som jeg gråt da.. Inntørka døde kattunger er det verste jeg noen gang har sett.. ):

    4. ”Her i Filippinene har de så lite respekt for dyr” IKKJE alle i Filippinene e sånn btw, kanskje der du e no, men viss eg va dej så skal ikkje eg skrive ”Her i Filippinene” (de e nesten som ”Alle i Filippinene)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg