digos

Hei! I dag har vi vært i Digos som er et litt mer fattigstrøk. Det er ca 1 time fra Davao. Mamma skulle møte en dame som hun ikke har møtt på 39 år! Det var jordmoren hennes, så de syns det var kjempe gøy å møte hverandre. Akkurat nå er jeg veldig plaget av en allergisk reaksjon som kommer og går. Denne damen har altså ”krefter” til å helbrede syke mennesker. Ja, de er veldig overtroiske her i Filippinene. De tror på alt de hører. Jeg derimot tror på veldig lite som de tror på. Denne damen ville altså gjøre meg frisk igjen som hun sa. Jeg måtte le litt, men jeg vil prøve å sette meg litt inn i kulturen deres så jeg gikk med på det. 

Det var veldig spesielt. Jeg måtte bli med inn på rommet hennes og legge meg på sengen som hun hadde. Sengen hennes var en treplate. Først smørte hun meg inn med saft fra noen planter. Deretter spyttet hun på meg. Ja, hun spyttet på meg. Jeg syns ikke det var noe behagelig og følte meg veldig ukomfortabel. Mamma sa det hadde vært veldig respektløs av meg om jeg ikke gjorde som hun sa. Jeg hadde ikke akkurat noe valg. Deretter kokte hun vann, og lot det dampe på meg. Til slutt smørte hun meg inn med røyk. Røyk! Hun hadde en skjele som hun lagde et lite bål opp, også hadde hun oppi pulver som gjorde at det kom masse røyk. Jeg lover dere at jeg ikke luktet noe godt til slutt! Veldig spesielt. 
Jeg tror ikke dette har noen effekt, men mamma tror det motsatte enn meg. Derfor har vi veddet 100 kr. Blir utslettet mitt borte så vinner hun. Så klart har jeg vært hos doktoren (3 ganger!), men de klarer ikke å gi meg noen svar. 

Hun spurte også om hun kunne få spå meg gjennom hånden. Jeg fikk vite at jeg hadde fine hender, og at jeg kom til å bli rik. Haha. Så klart måtte jeg betale en del for alt dette. Personlig tror jeg ikke på dette, men vi får se 🙂

Etter jeg ble smørt inn med røyk.

Huset hennes er inn døren til høyre på bildet.

Her bor vi forresten. Huset vårt er rosa! 😀

Onkelen min, Naro.

Nabojenta lurte på om jeg ville komme å se henne danse på en danseoppvisning. Så klart vill jeg komme!

Hun kalte det danseoppvisning, men det var en kristen festival. De danset, sang og leste om Gud. Dessverre er jeg ikke kristen og tror ikke på noe av dette. Det varte i TRE TIMER. Det var kjempe gøy å se Ivy (nabnoen) danse, men resten ble dessverre så kjedelig for meg at jeg sovnet..

Søskenbarnet mitt, Johan. Hun er kristen, men syns dette var kjedelig. Hehe.

I dag har jeg spist Siopao! Det er kjempe godt! Jeg vet ikke hva det er laget av, men det er himmelsk godt!

4 kommentarer
    1. Elsker bloggen din! Kjempegøy at du oppdaterer så mye når du er på ferie! 🙂 Og den siste tingen du spiste, åhh, den er god! Siopao selges i Thailand også ,er selv halvt thai! Det er kjempegodt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg