national day

Jeg og Aebykier sov litt lenge i dag, men vi dro ned til bygda for å kjøpe is. Siden det er 17.mai hadde vi forventet å se maaange mennesker, men vi så bare en mann (i bakgrunnen på bildet…).

Men så gikk vi til den lille plassen som heter Kirketeigen her i bygda vår. Der hadde alle samlet seg vettu. 

Hvert år på 17.mai er det den tradisjonelle fotballkampen mellom 7. klassingene og foreldrene/ lærerne. Husker så godt den dagen det var meg på banen, haha!

Gratis kake liker vi! Fin del med å komme for sent. De gir bort kaker for å bli kvitt dem. 

Fikk ikke bruke bunaden min siden den har blitt for liten! Skjønner ingenting, den passet jo i fjor. Det må være noen som har brudt seg inn i huset mitt, tatt bunaden og krympet den på et vis. Helt sikkert.

Har ikke hatt tellingen på hvor mye is jeg har spist, men det er kjempe mye. Det er sandwich det har gått mest penger til!

Jajajja, Aebykier har fått fargen siden hun har vært borte i over 4 mnd… men bare vent!

Posering med det Norske flagget, hahha

Sjøna og Leo

Til slutt litt mobilbilder. Jeg pyntet Leo opp med sløyfe. Han ble så søt! Leo er som vanlig med på alt og jeg skal si han fikk mye oppmerksomhet blant folk! Han er ikke redd for de høye lydene så det gikk helt fint i toget om noen skulle lure 🙂

Jeg prøvde maxi kjolen til Aebykier. Hun har kjøpt den på en vintagebutikk i Nederland når hun var på interrail. Jeg lignet på en hippie! Haha, så jeg kunne like så godt gni det inn med å ha på et hårbånd.

 

Håper dere har hatt en fin 17.mai. Nå skal jeg og Aebykier spise jordbær og sjokolade. Nammm! Deretter se en film og ta et glass vin senere. Ha en fin kveld!

5 kommentarer
    1. For dei er kanskje kirketeigen bare “et lite sted i bygda”, men for oss andre så er det faktisk et sted for å samles, og et sted der vi kan ha det gøy sammen. Det er faktisk også et sted der de som er flomofre kan komme, og få mat, og tak hodet når deres eget hus er ødelagt. Så neste gang du skriver at det bare er “et lite sted i bygda” så kan du ta å tenke deg godt om!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg