viaplay og netflix

Nå har jeg både Netflix og Viaplay. Det eneste jeg har gjort de siste dagene er… å se film. Ikke noe nytt egentlig, hehe!

Crazy Stupid Love: Når Cal får vite at kona vil skilles, tilpasser han seg motvillig singellivet med råd fra en kjekk ungkar. Dette er en film med masse drama, og alt samler seg på en plass på slutten av filmen. Terningkast 4.
 

Easy A: Etter at en liten løgn om å ha mistet møydommen blir allment kjent, opplever en pen og pyntelig high school-studine at livet hennes har paralleller til Hester Prynnes liv i “Den flammende bokstav”, som hun for øyeblikket holder på å lese på skolen – inntil hun bestemmer seg for å bruke ryktemøllen til å fremme sin sosiale og økonomiske situasjon. Terningkast 4.

Friends With Benefits: Dylan og Jaime tror sex i vennskapet vil være problemfritt, til tross for det romantiske komedier fra Hollywood vil ha dem til å tro. Men de oppdager raskt at et fysisk vennskap fører til komplikasjoner. Terningkast 5.
 

Wedding Daze: Teorien “kjærlighet ved første blikk” settes på sin ultimate prøve! Anderssons kjæreste dør idet han frir til henne, men han prøver lykken på ny med en vilt fremmed. Terningkast 4.

Hjelp Vi Er Russ: Tenk at jeg har sett en Norsk film! Det er noe jeg aldri pleier å gjøre, fordi jeg syns (nesten) alle Norske filmer er så dårlige. Syns også og høre filmer som er på Norsk blir litt feil. Filmen var morsom, og jeg holdt på å LE meg i hjel av den stakkar asiateren som er med. Filmen handler om Markus og Robert som nesten er ferdig med 13 års skolegang, og klare for en russefeiring uten like. Problemet er at de bor i Ødvåg, Norges minste og mest værutsatte lille høl, og pengene som skal ta dem til russetreffet har blitt stjålet. Terningkast 4.

 

Prime (Nære og Kjære): Rafi, en 37 år gammel fotoprodusent, prøver å komme seg etter en nylig skilsmisse. Hun møter David, en 23 år gammel maler som nettopp er ferdig med college. Terapeuten til Rafi, dr. Lisa Metzger, forsøker å hjelpe Rafi med å overvinne redselen for nærhet. Dessverre for Lisa er David Rafis nye elsker, hennes sønn. Terningkast 4.

Feast Of Love (A Cup Of Love): Dette sjarmerende ensembledramaet utforsker dybden i kjærlighet og tap, glede og smerte og alt imellom når forskjellige liv krysser hverandre på en kafé i Oregon. Det som fikk meg til å se denne filmen var coveret, den så ganske bra ut. Skuespillerne er flinke og plotet er passe bra. Men det er noe jeg ikke klarer å sette fingeren på som jeg syns var utrolig dårlig, noe som gjorde filmen veldig sær og rar. Terningkast 2.
 

Alien: Det at det fins mer mellom himmel og jord er helt sikkert. I denne filmen er en gruppe mennesker på et romskip. Det finner ut at det er liv på en planet, men her blir det mange komplikasjoner. Ach, som er en av denne gruppen viser seg å være en robot som igjen, også fører til flere komplikasjoner. Terningkast 4.

Love In Manhattan: Kreftrammede Griffin begynner på kurs i hvordan man skal akseptere døden ? men drømte aldri om at han skulle lære å akseptere livet i stedet. På universitetet, møter han den mystiske, men attraktive Phoenix og kaster seg inn i en spontan flørt. Phoenix mistenker at Griffin er syk og prøver å tøyle sine følelser. Men det  å motstå hans sjarm er lettere sagt enn gjort. De nyter hvert minutt av å være sammen og mer forelsket enn noen gang. Filmen fikk meg til å smile, le og felle noen tårer. Terningkast 5/4.
 

The Truth About Love: I denne filmen er mitt store idol, Jennifer Love Hewitt hovedpersonen. Alice (Jennifer) tror hun er lykkelig gift, men mannen hennes er utro. Ikke nok med at han er utro med ên, men han er også utro med en mystisk kvinne som kaller seg ”anonymous”. Det han ikke vet er at Alice setter han på prøve, og er anonymous. Jeg likte filmen, og den er veldig typisk romantisk drama-film. Siden Jennifer Love Hewitt spiller i denne filmer, er jeg snill og gir den terningkast 5!

8 kommentarer
    1. karen: jeg kan ikke gi enten 1 eller 6. Viss jeg syns filmen er midt på treet, så gir jeg den 4 🙂
      Mange har forskjellige meninger om filmer, det respekterer jeg. Men detter er _mine_ meninger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg