jeg vil være meg selv

Jeg bruker falske øyevipper, jeg bruker litt ekstra sminke, jeg bruker linser, jeg bruker extensions OG jeg kler meg akkurat som JEG vil. Jeg kommer fra en liten bygd og jeg merker ofte at folk kaster blikket sitt på meg og hvisker. Av og til kan det bli litt slitsomt og jeg liker ikke at folk stirrer og hvisker, men det endrer ikke stilen min på noen som helst måte. Innlegget venninna mi, Malin har skrevet beskriver det meste om hvordan vi har det. 

Innlegget er kopiert av Malin:

Jeg virkelig hater all oppmerksomheten en bygd gir deg om du skiller deg litt ut. Det er faktisk noe av det værste jeg vet. Hvorfor skal det være sånn at folk ser himmelretninger etter deg, og kommer med ufine kommentarer bare fordi du liker å pynte deg litt ekstra, gå i høye hæler, bruke extentions og sminke?

Dagelig går jeg rundt å tenker på at jeg skulle ønske jeg ikke kom fra denne lille bygda, men heller en større by som for eksempel hovedstaden. Hovedgrunnen til dette er fordi her kan man rett og slett ikke være seg selv uten at en eller annen må påpeke noe. Hvorfor skal det ikke være greit å like høye hæler som for eksempel med Jeffery Campbells som vi har satt vårt elsk på?

To av mine antrekk til venstre, og Caro sitt til høyre.

Vi tvinger ingen andre til å gjøre det, og vi velger å gjøre det rett og slett fordi det er noen jævlig fine sko, og vi føler oss fine i dem. Hvorfor kan ikke da andre folk passe sine egene saker, gå i de skoene de føler for, og la oss gå med hæler. Hadde dette vært Oslo, hadde vi ikke en gang blitt lagt merke til i mengden. Rett og slett fordi alle menneskene, og personligetene som finnes i Oslo er så mange at alle rett og slett ikke gidder å bry seg hva andre går i, men derimot her i vår lille dal, på vårt lille tettsted med 5000 innbyggere er det mye lettere å legge merke til to jenter som kommer på skolen i høye hæler.

En lærer på skolen hadde også bemerket skovalget og sagt det så ut som man gikk på en catwalk i de skoene, og man kunne bli tatt useriøst om man gikk sånn kledd. Virkelig? Når ble det sånn at høye hæler gjør at du blir tatt useriøst? Aner han virkelig hvor mange kvinner i dette landet som går med hæler dageligdags? Jeg hadde skjønt det om vi kom kledd på skolen horete, og jeg hadde skjønt det om vi gikk i paljettkjole og minskjørt som så vidt dekker rumpa, men dette er sko. Helt vanlige sko, men med en høy hæl. 

Vet også at det er mange som lesete den tidligere bloggen min, og snakket om den, og om meg. Rett og slett fordi jeg var en og er fortsatt en som blogget om det overfladiske som jeg liker. Nemmelig sminke, extentions og klær. Hvor mange i Norge er det egentlig som blogger om den samme shiten? Det er ganske mange skal jeg si deg. Men bare fordi jeg er en av de, men desverre befinner meg på ett litt mindre befolket sted finner folk den interessen å gjøre narr, og rett og slett hate meg. Jeg blir kvalm av tanken bygda utagerer på dette. Det skulle ikke trenge å være sånn at fordi det er færre mennesker her, gir det meg mindre rett til å bruke extentions, like sminke, gå med hæler, og rett og slett være meg selv. Tvert imot, men sånn er realiteten, og jeg har bare rett og slett lært meg og leve med det. 

16 kommentarer
    1. Sykt bra skrevet! Jeg har det også slik hver dag, bare ikke når det kommer til høye heler fordi det går ikke jeg med, men bryr meg fint lite om noen hadde gått med det! Jeg får kritikk for hele stilen min jeg og jeg klikker snart! Man skal kunne få være seg selv, å kunne få blogge om hva man vil uten å få kritikk! 😉

    2. Er helt enig. Hvorfor skal andre egentlig blande seg borti det du selv liker å ha på deg eller gjøre? Det er du selv som skal gå rundt i dette ikke de andre. Kommer selv fra et slikt tettsted, men tror det er konsekvensen av bo et så lite sted. Jeg er heller den typen som liker og ikke være så “main stream” og holder meg heller til mine egne saker. Men det er fint at slike temaer blir tatt opp på en slik måte. Jeg ser jo ingenting galt i å være seg selv. Så lenge du er fornøyd med deg selv, hva hindrer deg til ikke å gjøre det?

    3. Jeg synest du er utrolig nydelig! Du virker som en fantastisk person, selv om jeg ikke har fulgt bloggen din så veldig lenge! 🙂 Bra skrivd.

    4. CAROLYN, JEG DIGGER DEG; ELSKER STILEN DIN; DU ER FAEN SÅ PERFEKT! unskyld utrykkene mine… Menne ja, du er en av dem med den råeste, fineste, peneste mest perfekte stilen noen gang! Og hvem fader mener at Jeffery Campbells ikke er pene sko?! OG UNSKYLD MEG, men kan du legge ut ett bilde av hvordan andre folk i denne bygda går kledd for nå begynner jeg virkelig å lure på om du lever i ett skikkelig middelader sted ellernoe, haha! Men uansett, utrolig bra skrevet og fortsett med å være deg, plis, digger du! xoxo

    5. Jeg stilen deres er så elsk elsk elsk <3
      jeg går med hæler dagli, blir ikke sett på. men jeg bryr meg ikke så mye hva folk synes om meg heller da 😀

    6. Flytt til finnsnes når du vil flytte for deg selv 😉
      Mange kles-butikker og folk liker og kle seg pent når de skal på byen(finnsnes)
      F.eks Amfi…
      mange er der om dagen i pene klær og shopper og ting… 😛

    7. Vet veldig godt hva du snakker om og jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg er også fra en liten plass og har alltid hatt min egen stil, noe jeg trives veldig med! 🙂 Men er alltid noen som skal legge seg bort i hva man gjør og har på seg. Derfor liker jeg ikke å bo her, gleder meg til den dagen jeg flytter fra her i fra! 🙂

    8. 1. Læreren din er en utdatert sopp! Det kan du hilse fra meg å si, om du vil.
      2. Du har en kul stil, og jeg skjønner ikke hvorfor du skulle forandre på den! Som du sa: det hadde vært noe annet om du gikk “horete”, men såvidt jeg kan se er ikke det tilfelle.
      3. Du kommer på å angre mer på å prøve å være en annen, enn å tørre å være deg selv ^^
      Hilsen en som får rare blikk i hjembygda selv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg