min beste fredag på lenge!

Hei! For et par dager siden skrev jeg et blogginnlegg om mobbingen og trakasseringen som har skjedd i nabobygda mi. Les innlegget HER. Jenta som har blitt mobbet på det groveste heter Samrawit. Jeg leste et innlegg på facebook hvor noen skrev at dette har vippet over fra mobbing til kriminalitet. Jeg er fullstendig enig. Ungdommer har gått løs på kjellerdøra med øks og prøvd å brutt seg inn. Når familien var på tur, så har noen ungdommer brutt seg inn og gjort et ”lite” inbrudd. Familien har sittet i stua og grått mens disse ungdommene har herjet ute ved huset. Dere husker også kanskje at jeg skrev at jeg virkelig mente det jeg skrev, og at jeg måtte gjøre noe. Det har jeg gjort i dag! 

I dag klokken 18 var det folkeaksjon mot mobbing i Sør-Fron. Selvfølgelig skulle jeg dit! Jeg var på en ”måte” der. Jeg har veldig god kontakt med Ninni som sagt i tidligere innlegg. Hun har hjulpet denne familien i et halvt år. Jeg ville også være med å hjelpe! Samrawit kan ikke så bra norsk, og den eneste/ beste måten å lære norsk på er å henge med en god venn. Jeg har hørt så utrolig mye possitivt om denne jenta av Ninni, så jeg ville med stor glede bli kjent med henne. Jeg har sett kommentarene som dere har lagt igjen på bloggen min, og noen skriver at det ikke er så lett å bli kjent med henne. Dere understreker at hun er utrolig sjenert også. Jeg er delvis enig. Det går alltid an å bli kjent med folk, men du må gjøre det på rett måte.  

Jeg og Ninni reiste sammen til Samrawit og familien hennes. Jeg ble først møtt av broren hennes som dere ser på bildet under. Han var utrolig kjekk og grei gutt. Moren var den andre jeg møtte, og hun hadde et stort smil! Det gjorde meg glad. I soffaen satt Samrawit og virket redd og sjenert samtidig, men når jeg leste ansiktsuttrykket hennes visste jeg at dette var en utrolig sterk og positiv jente. Jeg begynte å snakke med Samrawit, og det viser seg at vi begge har utrolig mye til felles. Vi liker begge de samme filmene, sminke, sko, klær, Justin Bieber osv. 
Jeg og Ninni kom dit god tid før folkeaksjonen begynte.
Jeg vet ikke om alle dere som leser bloggen min følger med på alle artiklene om denne jenta. Men hun går ikke så langt utenfor huset. Blandt annet ikke en gang til butikken! Eller det værste, skolen. Hundrevis av folk møtte opp på folkeaksjonen for å støtte Samrawit, men hun selv dukket ikke opp selv. Hun vil helst holde seg unna rampelyset, og har også blandt annet avslått intervju med NRK.
Samrawit var fast bestemt på at hun ikke ville dra, så jeg og lillebroren ville være hos henne. Det er jeg glad for! Vi hadde det så gøy!
Vi snakket, lo, snakket, lo og snakket. Det sa klikk, så var vi godt kjent med hverandre. Jeg fikk lov til å sminke henne, fikse håret og kle hun opp! Hun ble da så fin til slutt, så vi hadde en photoshoot!  

Lillebroren til Samrawit  

Her fikser vi håret hennes. Hun har så utrolig kult hår!

Lillebroren hennes tok meg med på en liten omvisning. Han elsker Manchester United!

Hun fortalte meg noen historier som ungdommene har gjort. Under her ser dere bilde av døra som ungdommene har prøvd å hugget ned med øks. I hagen deres så jeg søppel som de har kastet. De har også knust glass der. Dette er bare helt tragisk og forferdelig.

Her er noen av bildene fra photoshooten vi hadde. Samrawit til venstre, og lillebroren til høyre. Er ikke jenta bare helt skjønn?

Det ble mange bilder av meg og lillebroren. Samrawit byttet antrekk hele tiden! Hehe, tror hun hadde fire-fem antrekk gjennom photoshooten vår. Utrolig koselig jente som er opptatt av mote! ^^

Det nærmeste vi gikk var hit. Her har jeg også zoomet en del. Men i de få sekunda vi sto her, så kom to små jenter og ga Samrawit roser! 

Kunne nesten tro hun er oppvokst med kamera forran seg. Hun tar seg så godt ut på bilder!   

To gutter kom på døra med fakkel.

Hun fikk utrolig mange koselige brev og tegninger!

”Til Freweini. Vi vil ha dere her”. De vurderer å flytte ut siden mobbingen har tatt helt over.

Utrolig masse blomster hun har fått. Det er fint å se at folk bryr seg. Boller fikk hun ôg!

Ên rose fra ên person.

Dama vi alle burde takke, og som jeg har full respekt for er Ninni! Uten henne hadde ikke noe av dette skjedd. Heller ikke folkeaksjonen. (Arkivbilde fra 24.03.12)

Jeg er så utrolig glad for at jeg har blitt kjent med Samrawit. Jeg visste fra første øyekast at hun hadde en fantastisk personlighet! Vi har allerde begynt å snakket om jentekveld med film og pizza. Dette blir supert! Dette er min beste fredag på lenge!  

37 kommentarer
    1. Herregud så pen hun er, og så søt lillebror! 😀 Og utrolig bra gjort av deg 🙂 Så utrolig fælt det de folka har gjort, skulle ikke vært mulig og få seg selv til å gjøre noe sånt mot andre..

    2. Aww, så utrolig god person du er! <3 Ble litt rørt jeg nå, håper dere får til en filmkveld og at dere koser dere. Stå på Carro!! 😀

    3. Har ikke ord! Skjønner ikke hvorfor noen kan være så stygge. Det er utrolig bra at det finnes personer som Ninni og deg. Må ha vært en veldig fin dag for dem. 🙂

    4. Hei .
      For et flott blogginnlegg om denne dagen 🙂
      Du er en modig jente og jeg tror du er den rette til å være med å bygge opp selvtilliten til Samrawit. Hun er ei nydelig jente, og jeg håper hun får mot til å gå tilbake til skolen så fort som mulig.
      Alle har rett til å gå i fred, og få være den man er.
      Godt at “bygda” står opp samlet for familien, så håper jegrette instans ordner opp i det som har vært,
      og at de som mobber også får hjelp.
      Ha en flott helg – kanskje sammen med din nye venninne 🙂
      Varm klem fra Bjørg

    5. Åh, så utrolig herlig du er! Elsker at du gjør dette 🙂 Hun virker som en utrolig flott jente og jeg skulle gjerne ha stilt opp selv om det var i nærområdet mitt!

    6. herregud hva feiler det folk, hvorfor mobbe ei så nydelig jente som det der *o* det er helt sykt. fikk sjokk når jeg så døra, det var rett og slett bare helt fryktelig. Hun er sterk som har kommet så langt i livet og du Caroiz er flink som støtter hun ♥

    7. du har et utrolig stort hjerte caro! det finnes virkelig ikke mange som deg! De var jo helt skjønne!!

    8. Fantastisk. Selv om jeg ikke kjenner dem, så kan jeg se ut i fra at de er fantastiske personer. Alt ut i fra det du skriver så kan jeg bare takke for at du har et så stort hjerte!
      ~Salaten.blogg.no

    9. Hun var jo kjempe skjønn 🙂 Caro du er så snill og omtenksom<3 Er skikkelig stolt av deg nå, heheh<3 Håper virkelig det går bra med henne og familien hennes.

    10. Ååååh, det er så bra! Jeg blir så lei meg når jeg tenker på det hun går gjennom, prøvde å snakke med henne på skolen altså torsdag, men måtte tilbake siden vi hadde time. Så att hun ikke hadde det bra. Så løp en sånn reporter etter henne og moren da de gikk. Vil absolutt gjøre alt jeg kan og hele klassen har gidd henne en bukett og sjokolade, vi spleisa alle sammen. Håper hun kommer tilbake. Sykt fine bilder, hun er pen 🙂

    11. Det er helt forferdelig alt dette som har skjedd! jeg bor nesten like ved dem og jeg kan bare ikke fatta at noen ville gjøre noe så slemt! jeg går forbi der mange ganger men hver gang virker alt helt normalt så…. jaja! men det som er at jeg tror jeg vet en av dei som gjorde det men vill ikke si hvem det er… så. ja men jeg har hørt mye musikk fra der oppe og så jeg vet ikke men…

    12. Du har et stort hjerte!<3 Til Tesfazgi, Freiwi og Samrawit: Jeg håper det går bra med dere!<3 Vi vil ha dere her i byggda vår! Jeg gråt da jeg var på folkeaksjonen i går fordi det var så mange fine taler der og så videre, og jeg håper at dere vet at alle vi i lille Sør-Fron bryr oss om dere! Vi vil at dere og alle andre skal ha det bra!<3 Håper alt er bra med dere!<3<3<3

    13. du er fantastisk, caro. det du gjør er ubeskrivelig bra. hun er skikkelig pen og jeg elsker det at dere ble gode venninner 🙂 stå på !

    14. Det virker som om folk virkelig tar tak i dette og når så mange jobber for å stoppe dette kan det umulig fortsette! Vil også si at du er en fantastisk person Caro! Du bryr deg virkelig! <3

    15. Du virkelig er et godt menneske Caro! C-: Skulle ønske flere var som deg og tok seg tid til dette. Jeg fikk så lyst til å bli kjent med Samrawit nå! 😀 Fantastisk!

    16. utroliig bra innlegg. respekt.
      og utrolig fin header. hvor lastet du ned brushene? og hvordan fikk du det til slik?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg