det er jo 17.mai!

Hei! I går var det jo 16.mai, også kjent som ”partydagen”. Jeg hadde det kjempe gøy. Først var det vors, men så skulle vi på fest i en gapahuk. Når vi kom dit var det bare noen få mennesker fra ”Skåbu-land”. Haha. Festen endte opp en annen plass, heldigvis inne. Der hadde vi det alle gøy med drikkeleker osv. Senere på kvelden når de fleste var utslitt fant jeg, Siri og Frida en ny fest. Der ble vi til det ble lyst, også gikk vi til Siri for å sove. Jeg sov et par timer, men så våknet jeg spontant og kom på at DET ER 17.MAI I DAG!! Da kan jeg ikke ligge i senga og bære meg for litt hangover. Da var det rett hjem, dusje og få litt 17.mai-følelse!   

Sliten var jeg, men når jeg kom hjem var det på med bunaden og spise litt kake med familien. Også stakk jeg rett til Venezia og møtte Gunhild, Hilde og Borghild. Etter det gikk jeg og Hilde og så på fotballkamp. Hvert år er det slik 7.klassinger VS foreldre/ lærere. Så noen gamle fjes der!  

Når jeg kom hjem var planen og ta en powernap, men så fort jeg opnet døra… hoppet det frem en asiatisk rødruss med fult av energi. Selvfølgelig ble jeg stående en stund og snakke med mitt kjære søskenbarn. Det endte til og med opp med at vi gikk til Venezia (igjen). 

Kjøpte en god og saftig burger! Mmmm..

Posering 

Når man ikke vet hvordan man skal posere…

Ååh, elsker bunaden min. Har skrevet et innlegg om den HER.

Mødrene våre 

Moren min til venstre og moren til Aebykier til høyre.

Stefaren min bønnfalte meg om og ikke bruke sirkellinser til bunad siden det ble så ”feil”. Haha, da ble jeg uten..

Skal egentlig til en venninne i kveld og ha det kos med vin og champagne siden det er 17.mai. Men jeg er så sliten, så jeg tror jeg skal legge meg. Kunne gjerne sett kveldstoget også, men øynene mine faller sammen snart. God natt!

10 kommentarer

Siste innlegg