NETTMOBBING

Jeg har aldri sett noen som har blitt mobba så mye på nettet offentlig! Det verste er at det er duster ute der som lagrer alle videoene hennes før foreldrene rakk og slette de. Og selvfølgelig lagt dem ut på nytt. Jeg oppdaget denne stakars jenta her i går, og hun er ikke tykk som mange tusen sier. Vet dere hvorfor? Fordi jeg har sett henne i levende person, hun bor bare 10 min unna meg. Så jeg så henne vente på bussen i går. Det fins mange grupper, remix videoer og tester om hun, og da snakker jeg om at de er negative. Mange sier også at hun har rar og stygg dialekt, men jeg snakker nesten slik selv. Utenom når jeg er i Særp.

Kan dere ikke bare la ei stakkars 10 år gammel jente få lage så mange videoer henne vil UTEN og kritisere hvert ord som hun sier feil?! Foreksempel Autfait, i steden for outfit. Og noen andre ord hun sa feil.

Viss det er noen som leser bloggen min som bestemmer seg for å slenge seg med og lage stygge videoer av henne, negative grupper osv. Så skal dere vite at faren hennes anmelder personer som gjør det.

Jeg har sett alle videoene hennes (legger ikke ut alle). Og jeg har lest meste parten av kommentarene. Jeg legger ikke ut desse videoene fordi hun skal få flere folk som skal hate hun altså. Videoen over ber hun om at folk skal slutte å mobbe hun, vel jeg støtter henne om den saken, gjør det du også!

JEG SKJØNNER DERE OGSÅ
Jeg kan også skjønne hvorfor folk kommer med slike kommentarer. Noe jeg syns var kanskje litt frekt var denne sitaten: ” E e normal lang, e e normal brei, de e mange i klassa som e my fætar enn me, e e normal ” Det var den sitaten jeg reagerte litt på. Men med over 24 000 som har sett på en av videoene hennes og det er nesten bare kritikk, det er litt verre.

Her var det mange kommentarer som ” fy faen dere er for unge til å sminke dere, æsj det ble ikke fint, omg dere ligna på to billige horer ”. Tenk og være 10 år gammel og lese noe slikt. Det kan dere tenke på drittslengere…

Sånn seriøst? Noen folk har så fritids at de har laget remix videoer! Sitat av den personen som skrev info under videoen: ” Lol, hadde fritids når jeg oppdaget ølløv. Kunne ikke la være å lage denne her. ”

Det er lett og le av videoene hennes. Selvom de er i mot denne mobbingen, skal være ærlig og si at jeg lo litt jeg også i starten. Til jeg leste kommentarene. Fy faen det går over streken når man begyner å lage stygge remix videoer!

VEL DETTE VAR MIN MENING. Vær snille og kommenter positivt viss dere skal kommentere videoene hennes, så får hun litt selvtillit, det trenger hun. Din mening om nettmobbing, og denne saken her?

71 kommentarer
    1. jeg er veldig enig med deg, det har gått altfor langt : / ! Det er sjukt hvor mye folk faktisk skal mobbe henne : ((

    2. jeg synes det har gått ALT for langt ! , å det toppet HELT over når de begynte å kopiere videoene hennes, stakkars jente fyfaen ! ……. greit nok , hun angrer sikkert sinsykt , er jo en grunn til at videoene hennes ble slettet , åsså er det noen IDIOTER som legger de ut på nytt ! , jeg blir irritert , åhh

    3. enig, det har tatt helt over. Syns det var driitgøy først, men det har virkelig blitt litt for mye. Men det positive for henne, er at folk kommer til å bli veldig lei etterhvert og slutte – tror ikke det er så lenge til 🙂

    4. Det er forferdelig at noen kan tenke tanken i det hele tatt om å lagre videoene å legge de ut igjen!!

    5. STAKKKARS øille jente! Hun kan ikke ha det lett nå, det er sykt mange facebook grupper om dette.. først syntes jeg det var litt morsomt, men nå har det rett og slett blitt til mobbing! Hva får folk til å gjøre sånt! Stakkars!!!

    6. Stakkars jente! Seffølgelig er de for unge til å sminke seg, men jeg tviler på at de går sånn i hverdagen. Jeg har en lillesøster selv som synes det er gøy og ta på seg øyenskygge når hun skal i bursdag, men det er fordi hun ser opp til de som er større. Jeg er ganske sikker på at de lagde den videoen fordi mange andre bloggere lager sminkevideoer. Hun vil sikkert bare gjøre det samme som andre fordi hun vet at folk liker å se sånne videoer. For å være helt ærlig så synes jeg at hun var veldig søt og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så jævlig dumme i hodet og sitte og si sånne stygge ting til en liten jente. Hun sier selv at hun ikke er liten. Men sånn var jeg også når jeg var liten. Jeg synes at jeg var stor når jeg begynte i 1.klasse fordi da hadde jeg begynt på skolen. Men nå ser jo 1. klassingene ut som småe babyer! Jeg er bare så imot sånn mobbing og jeg synes virkelig synn på hende og jeg er glad for at hun har så mange gode venner som hun har ! 🙂 Fint at du tok opp dette! Elsker bloggen din 🙂

    7. jeg kan ikke nekte for at jeg synes dette er gøy og se på. og i starten lo jeg også litt av henne. men jeg syns det er å gå laangt over streken når andre kommenterer såå mye stygt og unødvendig!

    8. åherregud, stakkars jente! Enig med deg, kansje man ler litt i starten, men det går for langt og kommentere dritt og lage remixer av henne! Stakkar hun er jo bare 10 ..

    9. Bra du støtte ho åslek Carolyn, men du gjer ingenting bedre med å lægga ut videoæn hennes på nytt og e syns du burde slette døm! 😉

    10. enig!
      detta ha gått langt over streken.. ska vera ærle å si e skratta litt tå ho i begynnelsen e au, men tenkte ette kort på kant ei 10 år gåmmål jente ken ha det, når ho fæ slengt te se slekk drit!
      Og ho sa i nuggun tå videoen sine at ho hadde veldig stor interesse tå å blogge, å da syns e ho kunne fått låv te dæ, utta så mykjy kritikk!
      Stakkars jente, altså! Ho kunne i hvertfall fått prøvd, utta så mykjy kritikk!

    11. Jeg synes det var morsomt i begynnelsen, pga dialekten. Jeg synes det er komisk og koselig å høre på andre slik. Men hun er blitt kjendis pga nettmobbingen. Alle omtaler henne som ølløv-jenta nå, og det er teit.
      På facebook er det oppretta grupper og apps. Noen sier “jeg er ølløv år og jeg er ikke bebbi”.
      Hun vet ikke helt hva hun driver med, og det er virkelig gått over streken. Kan ikke folk bare holde kommentarene for seg selv? Greit nok om hun kanskje ser feit ut, men enda greiere at hun ikke er det. Jenta er kanskje liten til å sminke seg? Men hun synes det er fint!
      Ok. Drit i å sleng dritt.

    12. Synes det er bra av deg å skrive dette innlegget! Nettmobbing er så utrolig lavmåls.. Skjønner ikke vitsen med å sitte å slenge dritt til andre, spesielt ikke på en så feig måte som å være anonym over nett. Man må ha veldig lite å gjøre hvis man har behov for å sitte foran dataskjermen og se på noen man synes er teite, for så å si noe stygt til dem.. Herregud ass, skjerp dere!

    13. Andrea har nok rett. Viss far hennas anmælle folk som ha lagt døm ut, så e de jo fordi døm vil ha døm fjerna fra nettet. Da hjølp de itte at du lægg ut ælle her. Men enig ti de du skriv; folk burde skjerpe se.

    14. Ingrid Marie: Mh joa, men e mente de liksom på en anna måte om du skjønne? Tru de fleste her hadde komme te å søkt på ho på youtube for å finne videoen henna lel, om e itte hadde lagt døm ut her.

    15. de fleste var sikkert ikke så dum som hun som tiåring, med tanke på at mange tusen ser det du gjør på youtube, men de har ingen rett til å legge ut videoene på nytt for å drite henne mer ut. stakkars foreldrene også.. visste sikkert ikke hva som foregikk. hmm, håper det ordner seg..

    16. I starten syns jeg det var litt morsomt, med “autfait”, og jeg er ikke en “bebbi”, men nå er det laangt i fra morsomt lenger, syns det er skikkelig synd på henne, og det er dårlig gjort av de andre som har lagt ut videoene på nytt 🙁

    17. Helt enig med deg! Er utrolig barnslig og umodent å mobbe henne, og det har gått ALT for langt. Skjønner ikke at folk på min alder til og med (altså 17 åringer) slenger dritt og melder seg inn i alle de facebook gruppene som har blitt laget om henne. Når skal folk vokse opp egentlig? Syns utrolig synd på henne, det kan jo knuse selvbildet hennes totalt. Vet at jeg selv ikke hadde taklet så bra å bli bli mobbet i den alderen der.. uff. Keep strong girl, sier jeg!

    18. va morsomt de fysste gongæn, men nå bli dt berre lattle når folk lagre videoæn hennas å lægg døm ut på nytt når ho vil ha døm fjerna frå nett :/

    19. Det er forferdelig at sånt skjer altså… Og ikke minst at det skal gå så utrolig langt som det har gjort.. Har selv skrevet et innlegg om mine personlige meninger om alt med at hun bare er barnet og ikke minst barns nettbruk..
      Men det gjør ikke noe bedre av det av at du legger ut så mange av videoene på bloggen din heller, selv om du ikke mener noe vondt med det.. Just sayin..:)

    20. Jeg lo litt av videoene når jeg så de de første gangene, men når jeg så alle kommentarene var det ikke særlig gøy lengere. Stakkars jente! Det går alt for langt når det blir laget mange grupper osv om henne på facebook, man ser jo noe om det omtrent hver dag for tiden.. Huff, håper det verste gir seg snart. Jeg vet selv at denne jenta kan være litt spesiell, har “kjent” henne i flere år, men uansett: ingen fortener å bli behandlet slik.. Spesielt ikke når hun ikke har gjort noe mot noen!
      Synes det er tøft gjort av deg å skrive om dette på bloggen din, Carolyn! 🙂

    21. Er det mulig at folk gidder å bruke tiden sin på å kommentere stygge kommentarer til en uskyldig jente? Ah, blir så sint! Og trist inni meg. Hun fortjener ikke dette. Jeg synes det er utrolig bra gjort av deg, at du tar opp denne saken og støtter henne 🙂

    22. Stakkars! Jeg syns det var gøy å “sminke” meg når jeg var på den alderen jeg også! Altså å “eksprimentere” med sminke og prøve meg fram å sånn. Herregud, jeg blir så irritert! Skjønner ikke hva folk tenker på når de skal holde på sånn med drittslenging, det er jo ikke akkurat godt får noe!

    23. Ser jo hvor utrolig mange sånne “liker” ting det er med vitser av “ølløv-jenta” osv.. Synes det er tragisk at folk gidder å bruke tiden sin på å kommentere dritt og å mobbe!

    24. eg har skrevet til andre som har blogget om det samme, jeg synes det er utrolig frekt av folk som i det hele tatt gidder å skrive så mye drit! jeg er også enig at jeg lo, men herliget det finnes grenser! tusen takk for at du la ut dette,! eg håper at de som har mobbet henne å skreve drit å lagt ut remixer tenker over hva de har gjort og sagt ! 🙂

    25. Er heelt enig! Skrev selv innlegg om det fordi jeg vil at folk skal slutte. Jeg bilr selv glad når noen flere også prøver å få folk til å slutte med det! Jeg blir veldig lei meg, og det er jo ikke morsomt lengre en gang, litt i starten ja, men ikke mere.

    26. Så utrolig bra skrevet av deg.
      Syns skikkelig synd på henne, for jeg vet litt hvordan det er. For jeg selv er blitt mobbet og trakassert hele barne og ungdomskolen. Men dette er ikke hva jeg har opplevd. Jeg ble jo bare mobbet av noen få. Men når hun blir mobbet av nesten rund 24 000 så syns jeg det er skikkelig leit. Blir litt lei meg når jeg tenker over.
      Men du vet, alle folk tenker jo ikke over det. For de får konsekvensene for det. Nettmobbing er jo det aller største problemet i Norge, når det gjelder mobbing. Og det er jo ikke særlig gøy å bi mobbet pga hvordan en person er. jeg syns det er utrolig råttent gjort. Og egentlig veldig ondskapsfullt av andre. Skjønner ikke hvorfor folk gjør sånn. Det er bra at det er flere som tar dette opp, for det er jo ikke noe kult å bli mobbet.

    27. Endelig en blogg som tar avstand fra mobbingen! Jeg fant videoen hennes via en annen blogg, hvor bloggeren omtalte jenta som tøff. Og jeg var enig.
      Så søkte jeg på henne på You tube, og ble sjokkert over hvor mye ondskap det finnes blant våre medmennesker. Makan til mobbing!
      Jeg skammer meg på manges vegne. Jenta er 10 eller 11 år (altså hun er veeeldig ung) og blir utsatt for alt dette. Det er helt forferdelig!
      Håper virkelig at mobberne får seg en smekk. For dette var ille!

    28. Jeg er helt enig i det, jeg syntes synd på henne,
      Jeg holdeer tilogmed på og lage meg brukerkonto på youtube, for å kommentere tilbake
      til de som kommenterte drittunge osv til outfit’n hennes, tenk og oppleve noe sånt selv, det må være grusomt, sæli for henne som er under 12 år.

    29. Kan ærlig si at jeg lo første gang jeg så den, men da jeg leste alle kommentarene og alle gruppene på facebook! det har jo gått aaaalt for langt. Jeg bor i kristiansand, og ca hele skolen vet hvem hun er og har ledd av videoene. synes så synd på henne!!

    30. Så sykt bra skrevet av deg! Jeg er så innmari enig! Stakkars jente.. Jeg skjønner henne, det må være utrolig kjedelig og trist å logge inn på en blogg, og se så mange stygge kommentarer. Og å lage videoer av henne! Skaff dere et liv til alle dere mobbere!
      Den jenta der er faktisk ei utrolig pen jente. Hun er langt ifra tykk, og hun er heller ikke liten! Enn at folk kan være så innmari frekke.. Å si at hun er tykk, og at hun er liten! Skjønner ikke folk at det virkelig kan ødelegge et menneske? Hun er ei søt jente, som ville lage seg en blogg. Hun lagde seg en blogg, og nå vet nesten hele Norge av henne, og mange mobber henne til og med! Jeg blir virkelig trist når jeg leser alle de kommentarene!
      Om dere skal kommentere til henne, kommenter i alle fall noe fint da! Eier alle dere mobbere virkelig ikke respekt!? Mobbing og nettmobbing er så ufattelig fælt! Uff… Jeg blir kvalm!
      Alle dere nettmobbere burde vite at det dere kommenterer fort kan bli anmeldt til politiet! Da er det vel ikke så morsomt lengre, er det vel? Skjerp dere mobbere!!
      Du har en supersøøt blogg da! Digger både deg, stilen din og bloggen! <33

    31. Jeg synes virkelig synd på henne. Dette vil ligge på nettet hele livet hennes og mest sansyneligvis ødlegge en del for henne senere, når hun blir eldre.
      Det er kanskje derfor jeg reagerer på at foreldrene ikke kontrollerer nettbruk, og ikke grep inn før det var for sent. Hun er nok litt ung til å legge ut vidoer av seg selv på den måten, jeg syens i hvert fall det.
      Ting forsvinner aldri fra interenett, det er litt skremmende å tenke på.

    32. Jeg sier takk på vegne av ****, hun har fått mye støtte gjennom alt det hun har opplevd 🙂 <3
      Takk til alle !! <3:-)

    33. Er du liksom kjempe god venn med henne da ? .. Bruker du foresten ditt ekte fornavn .. ? Helt erlegt så tror jeg ikke det ? !! Hvis du bare facker, er du dust !! Selv om hun kansje synest det er rørende, så hjelper det ikke noe serlegt … !!!
      PS Caro: Dette var til den som skrev kommentar over, jeg ville slettet den hvis jeg var deg ? (: ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg