SLIK REDIGERER DU HUDEN I PICNIK

Husker dere wanna be Voe opplegget mitt? (Se innlegget her). Noen lurte på hvordan jeg gjorde det i picnik og det kan  jeg godt vise dere.

1.) Første er at du klikker deg innpå WWW.PICNIK.COM. Laster opp bilde du vil bruke, det trenger jeg ikke å forklare. Står stor og tydeligt upload a photo. (klikk på den)

Da ser du denne menyen øverst der, da trykker du på Create

2.) Når du har trykket på ”create” står det en liten meny igjen under den. Trykk på ” Effects ”

3.) Når du har gjort det kommer det frem bilder av en rar frosk i side greia til venstre. Det du skal gjøre er å trykke på den det står ”Soften ” på. Fjerde på rekka.

4.) Da kommer det frem noe slikt. Kan se litt komplisert ut når du aldri har gjort det. Du kan egentlig bare prøve deg frem og se hva som skjer. Viss du vil angre på noe ser du oppe i høyre hjørne og trykker ”undo” eller CTRL+Z med tastaturet.

Brush Size – str på børsten
Brush hardness – hvor mye trykk det er i børsten (Finner du fort ut når du prøver deg frem)
Softness og fade – er hvis du juster dem så kan det bli mye mer, vet ikke hva jeg skal kalle det, soften. Slik som det er på det andre bildet lenger ned

5.) Her har jeg justert mer på Softness og Fade (Nede i venstre hjørne). Da bruker jeg børsten og børster der bakgrunnen, håret, øyene, nesen osv alt det der. MEN IKKE HUDEN. Det er trikset, du tar børsten på alt utenom huden din. Da må du bruke mye av brush size og hardness til hjelp

6.) når du er ferdig, så IKKE TRYKK på den black and white effekten eller hva enn du vil teste ut. TRYKK APPLY først, før du byner med alt annet du vil teste ut. Viss du vil ha enda mer fake hud, så må du selvfølgelig trykke apply, så gjør du hele greia om igjen.

7.) Er du helt feridig så ser du på den menyen oppå der Save & Share og trykker save photo. Enklere blir det ikke

OOOOG FEEERDIG! Sorry viss jeg forklarer komplisert eller noe, men har aldri vært noe særlig flink med det. Kan dele noen koder med dere også. Har gjort det før, men resultatet ble at nesten ingen fikk det til. Haha.. flinke meg.. Lærte du noe nytt, kunne du dette fra før?

36 kommentarer

Siste innlegg