JEG ER INGEN DYREMISHANDLER

Heihei nå har jeg akkurat lest igjenom kommentarene på det forige innlegget. Utrolig mange søte kommentarer der, men det var noen som kalte meg ''dyremishandler'' og skrev dyremishandling.no noe lignendest. Og at jeg burde gji dem bort viss jeg ikke klarer å passe på dem osv. Det var ikke noe morsomt å lese bare pga at jeg ikke har renset det på 4 dager. Jeg renser bura til marsvina mine 2 ganger i uka, og selvfølgelig den dagen du skal rense buret så lokter det jo vondt. Og jeg er slettes ingen ''dyremishandler'' for jeg hadde en hamster som dødde i fjor og jeg gråt og gråt hele tiden hver dag i en hel uke, men litt senere fikk jeg et marsvin. Foreldrene mine er skilt så når jeg reiste til pappa gjikk jeg på kjøpesenteret og på dyrebutikken, jeg så på et marsvin som ingen ville ha så det kosta bare 100kr. Jeg klarte ikke å motstå det søte blikket og jeg elsker dyr. Men jeg har fått streng berskje om at jeg bare får lov til å ha 1 marsvin. Pga min mor er litt alergisk. Men jeg hadde akkurat 100kr så jeg gjikk å kjøpte det. Senere på dagen fikk jeg et par sko av pappa med en stor skoboks. Når jeg skulle hjem og nesten var hjemme la jeg marsvinet i skoboksen. Hvordan klarte jeg og hjemme marsvinet? Jeg har et litt mindre bur en det jeg  har nå og flytte senga litt og la buret på den andre siden med en duk over så det såg ut som et bord. Noen par uker senere skulle mamma vaske gulvet mit, jeg var på skolen. Så hun færska meg. Jeg måtte fortelle at jeg er så glad i dyr og elsker dem, mamma aksepterte litt senere. Og slik fikk jeg Kiko den svarte og hvite marsvinet.

Jeg har brukt om et par 1000kr på marsvina mine, skal jeg være ærlig kommer det ca opp 5000 totalt! Og jeg er sykt glad i begge marsvina mine så noen ganger dropper jeg overnattinger og henge med venner (noen ganger) fordi jeg ville vere hjemme å chille og slappe av med marsvina mine. Eksempel på sist gang jeg gjorde det var i går faktisk.


I går var jeg på felleskjøpet og kjøpte dette superfine uteburet her for 600kr. Men dette betalte jeg ikke selv, det var min snille stefar som gjorde.


De har 2 bur hver, dette er det største som er 1m ser ikke så stort ut, men det er det. De får blant det dyreste foret, C-vitaminer i vannet, høy, gulerot (som er bak marsvinet) og salat og epler noen ganger. Og om sommeren får de grønt friskt gras som de liker best. Og på desse bildene har jeg rensa buret. Men det bytter på selvfølgelig hver dag om hvem som har det største og det minste.

Du kan godt si at jeg skjemmer dem bort, MEN JEG ER INGEN DYREMISHANDLER. Og viss dere lurer på hvem som passer på dem når jeg er på ferie? Sist gang når jeg var borte i en måned var det søskenbarnet mit, og da savna jeg dem kjempe mye!
Dere gidder sikkert ikke å lese alt sammen, men jeg skrev dette for å vise at jeg IKKE er dyremishandler.

elsker du dyr?

14 kommentarer
    1. Du dyremisshandler? Haha!.. Det dummeste jeg har hørt.. 🙂 Jeg kan ikke engang tenke meg at du er en dyremisshandler. Det er vel helst de som skriver at du er det som virkelig er det!
      Kjempesøte dyr :’) <3

    2. Åh:) Har et marsvin selv jeg:) Han er glatthåra, 4 år gammel ca:D Han er kjempeskjønn! Mange som tror at man er dyremishandlere fordi man ikke skifter på buret hvert dag, men det kommer an på hvor mange du har, hvor stort buret er osv. Har kjempestort bur å skifter 1 gang i uka:) Fikk han av mamma og pappa jeg:D

    3. jeg leste alt selv.
      Du er slett ingen dyremisshandler. Det er mange som ikke renser burene en gang i uken en gang. men alikevel, de er ikke dyremisshandlere.
      Bra du skrev dette innlegget. synes det er veldig fint at du elsker dyrene dine så godt!
      Elsker dyr selv også:)

    4. Alexia pass hællan på dine saker du :* , Viss du vil kjempe mot dyremishandler så fins dt noe verre enn ” denne”
      eks: folk som kler hundene sine…ingen dyr liker å bli kledd ( untatt mennesker)..Dt fins mange blogger som gjør dt…for å vise kor søt hund demers e.
      Æll folk som kjøper jakthunder også går dem ikke en gong på jakt!!
      Av og til har folk dårlig tid (unngåelig) og utsette ting..men dt viktigste e vel at det får gjørt dt.

    5. du er INGEN dyremishandler!! 🙂
      jeg fikk et marsvin i dag, mamma er alergisk, sellom det annbefales og ha 2, så kan jeg bare ha 1….. 🙁 men men.. du er iallfall ingen dyremishandler! 😉

    6. Du er ingen dyremishandler. Og du er kjempe pen. I går sklei jeg i min egen dritt, med et uhell. Så kasta jeg nico oppi i en vifte så kjørte vifte. så kasta chriss gjennom men glassdør så kasta han meg, så okom YO-tellef og lo og sa: bigbalabom!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg